Update - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Loes Osch - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Update

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

27 Juni 2008 | Thailand, Chiang Mai

Hey hallo!
Daar zijn we weer ff!
Hebben alweer een heleboel meegemaakt, gezien en gedaan!

We waren gebleven bij Lop Buri. Daar hebben we de nachttrein gepakt naar Phitsanulok (ofzoiets). Daar aangekomen om 2.30 kwam er al meteen een man naar ons toe die ons naar het busstation wilde brengen. Wij een goede prijs geboden want hij bracht ons direct! Daar aangekomen zaten er best wel wat Thaise mensen midden in de nacht op het busstation Nederland - Rusland te kijken. We hebben de 1-1 en de rest gezien...

Toen een uurtje in de bus gezeten naar Sukhothai. Daar aangekomen eerst even wat geslapen, toen wat ontbeten en de omgeving gaan verkennen. Ons hostel stond dichtbij de ingang van de centrale zone, dus die hebben we de eerste dag lopend bezichtigd. Het was wel heel erg warm! Daarom wilde we de volgende dag een brommertje huren en rond 18u de bus naar Chiang Mai nemen. Maar vanuit ons hotel ging de laatste bus om 14u 's middags al. Toen hebben we besloten om nog wat in de buurt te bekijken en dan die bus te nemen.

Eenmaal in Chiang Mai aangekomen rond een uur of 18 eerst lekker de tas uitgepakt want we blijven zeker 3 dagen! Toen lekker gedoucht, weer wat geslapen en wat gaan eten aan een restaurantje aan de rivier! Met live muziek, was erg gezellig!

De volgende dag naar het Hill Tribe museum geweest, dit is een museum over de bergvolkeren, maar het viel ons een beetje tegen. Toen naar de TAT geweest om wat dingetjes te regelen. Daarna nog even lekker gezwommen, wat gegeten en naar de nacht bazaar geweest.

De volgende dag werden we om 10.15 opgepikt bij ons hotel voor de Flight of the Gibbon! Eerst een waterval gezien, daarna geluncht en toen werden we in een klimkostuum gehesen! Toen naar het begin van de route gebracht. Vanaf hier gingen we per kabelbaan en touw door de bomen, hoog boven de grond! Heel erg tof! Zie ook www.treetopasia.com

Gister werden we om 9u opgehaald voor de twee daagse trekking die we geboekt hadden. Eerst weer olifantje rijden, daarna bij een waterval geluncht en gezwommen. Toen heel veel berg op gelopen... Eenmaal aangekomen bij het Karen-dorp, kregen we rijst te eten en 's avonds hebben we nog ge-ezeld met de onderkant van de kookpot... We eindigden met mooie zwarte gezichten!

Vanochtend weer gelopen, gelukkig niet zoveel berg op! Na de lunch ge- bamboo raft! Dit was ook weer heel erg tof! Nu net zijn we teruggebracht naar ons hotel, hebben we lekker gedoucht! Dalijk gaan we weer wat eten en naar de nacht bazaar.

Maandag vliegen we naar Zuid-Thailand, daar blijven we tot 9 juli, dan vliegen we terug naar Bangkok en 11 juli weer terug naar huis!

We proberen nog wat foto's erop te plaatsen, als het niet lukt staan ze op hyves!

Groetjes!!!

• 27 Juni 2008 - 13:55

Hey kinders
    Fijn om weer wat van jullie te horen, ben iedere keer zo benieuwd naar wat jullie allemaal meemaken,kijk iedere dag.
    Veel plezier en kijk goed uit.Ellen

• 02 Juli 2008 - 07:25

Ellen:

Jongens laat nog eens wat van je horen en lees je mail.
    Groet Ellen

• 02 Juli 2008 - 14:12

Ellen:

Vandaag jullie kaartje ontvangen is dus 9 dagen onderweg geweest,lang he.
    Mooie kaart trouwens!!!

Doedoei Ellen

• 03 Juli 2008 - 10:51

Toon En Truus:

Hoi Hans en Loes,
    Leuk om jullie avonturen te lezen, we krijgen er wel een beetje heimwee van. Mam zei dat je moeite had met foto's plaatsen op deze site. Dat komt waarschijnlijk omdat de fotobestandjes te groot zijn. Als je foto's voor de site knipt met een lager pixel -minder dan 3 - dan lukt het wel. Wel goed in de gaten houden dat je het pixel aantal weer verandert voor je "goede" foto's.
    Groetjes
    Toon en Truus