Khao Sok, Surathani en Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Loes Osch - WaarBenJij.nu Khao Sok, Surathani en Ko Samui - Reisverslag uit Ko Samui, Thailand van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Khao Sok, Surathani en Ko Samui

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

08 Juli 2008 | Thailand, Ko Samui

Het is vandaag de eerste echte regenachtige dag, dus wat doe je dan? Dan duik je een internetcafe in! Kost toch maar 1 baht (2 cent) per minuut! Zijn jullie ook weer meteen op de hoogte van wat we hier allemaal beleven!

Vrijdag zijn we naar Khao Sok vertrokken. We werden eerst opgehaald bij ons hotel. Toen naar zo'n verzamelplek gebracht. Daar maar een verblijfplaats geregeld. Is toch wel fijn als ze je meteen bij een hotel afdroppen en je je spullen kwijt kunt. En niet nog eerst zelf alles moet lopen afzoeken. Het huisje in Khao Sok was echt super tof. Echt zo'n bamboehutje op een betonnen paal. De eigenaar was ook superaardig. Hij nam ons mee naar een plek waar we de apen konden voeren en hij heeft ons een waterval laten zien. 's Avonds hebben we een nachtsafari gedaan. In het begin was het wel spannend zo in het donker in de jungle, maar als je dan alleen maar kleine beestjes ziet wordt het toch al snel saai. Dus wij liepen daar te gapen na een uur... Lopen we een ander pad op wat komen we tegen? Een python van wel 3 meter! Wij waren meteen weer wakker! De gids heeft hem nog opgepakt en er een beetje mee liggen te spelen alsof het maar een knuffeldier was... Verder jammer genoeg geen beesten gezien. Wel olifantensporen...

De volgende ochtend (zaterdag) hebben we deelgenomen aan de lake-tour. Eerst achterin de pick-up gezeten, toen op een longtailboot naar drijvende hutjes, daar konden we zwemmen, kayakken en kregen we de lunch geserveerd. Daarna weer in de longtailboot. Toen moesten we een stuk lopen naar de bamboebootjes. Daarmee gingen we naar de grot. En toen weer terug. Aan het eind van de middag werden we gedropt bij de bushalte en namen we de bus naar Surthani. Daar werden we bij een travel agency afgezet en die vertelde ons dat de nachtboot naar Ko Samui wel 7 uur erover deed om daar te komen en dat het vest gevaarlijk was. Misschien was het waar, misschien was het een truc om ons 1 nacht daar te houden, dat zullen we nooit weten.
We hebben dus 1 nacht in Surathani geslapen.

Zondagochtend werden we weer bij ons hotel opgehaald en naar de verzamelplaats gebracht. Hier brachten grote bussen (met de eiffeltoren, het atomium en de toren van pisa erop) ons naar de boot.De boottocht duurde nu maar 1 uur en 10 minuten. Eenmaal weer aan land werden we naar ons hotel gebracht wat we ook in Surathani geregeld hadden. Dit keer viel het een beetje tegen... We zaten wel redelijk dichtbij de zee maar het huisje was niet echt schoon... Toch maar 1 nacht daar geslapen. 's Avonds zijn we nog naar het centrum gelopen langs de weg. OP de terugweg reed er een scooter langs met 2 jongens erop. De achterste deed ee greep naar het fototoestel wat ik mijn hand had, maar ik had de touwtjes te goed om mijn hand denk ik. De touwtjes schoten wel los, maar het fototoestel viel op de grond. Niks kapot gelukkig, maar wel geschrokken! Dus weer een tip Ilse! Let toch goed op je spullen, hoe vriendelijk alle Thaise mensen ook lijken, er zitten altijd rotte appels tussen!

's Maandags zijn we langs het strand gelopen en hebben we naar een nieuw hotel gezocht. Ook gevonden. Er waren nog kamers vrij dus wij hebben meteen een taxi genomen naar ons oude huisje, onze spullen ingepakt en vetrokken naar onze nieuwe kamer. Deze is echt stukken beter! Mogen ook wel een beetje genieten nog zo aan het eind van de vaknatie vonden we!
's Avonds weer een boel souvenirs gekocht en een koffer :) Dat pakt wat makkelijker in met al die souvenirs! Stukken beter dan de backpack!

En vandaag (dinsdag) is het dus wat regenachtig weer... Hebben eerst lekker uitgeslapen, wat gelezen.. (Hans is in mijn boek begonnen wat ik nog niet uit heb, dus ik kan het nauwelijks meer wegleggen of hij heeft het te pakken!) Net toch maar de regen getrotseerd en wat gaan eten. En nu zitten we dus in een internetcafe. Het regenen is nu wel ongeveer gestopt dus ik zet nog een paar foto's op mijn hyves en dan zullen we eens kijken of we nog wat gaan doen vandaag!

Morgen (woensdag) vliegen we om 17.45 terug naar Bangkok en daar hebben we dan nog een nacht van woensdag op donderdag want donderdag avond/vrijdagnacht vliegen we om 2.25 terug naar Amsterdam :( Dan zit het er echt op helaas...

Groetjes!