Lang! (Denk ik) Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Loes Osch - WaarBenJij.nu Lang! (Denk ik) Kanchanaburi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Lang! (Denk ik) Kanchanaburi

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

21 Juni 2008 | Thailand, Bangkok

Ok! We zitten even lang in een internetcafe. Dus ik begin het verhaal bij Kanchanburi en zie wel hoe ver we komen!

Woensdagochtend werden we om 7.45 bij ons hotel in Bangkok opgehaald voor de 3 dagen/2 nachten (mam)tour in Kanchanburi. Hadden we in Bangkok geregeld bij het TAT (toeristen bureau).
Allereerst zijn we toen naar de begraafplaats gereden. Hier lagen de mensen die overleden zijn tijdens het werken aan de spoorweg van Thailand naar Birma in de tweede wereldoorlog. Veel Nederlandse graven ook. Toen zijn we doorgereden naar de Bridge over the river Kwai. Even verderop de trein genomen en over de death railway gereden. Toen werden we naar ons 'hotel' gebracht voor de lunch. Het hotel lag op een soort vlot. De badkamer was boven de rivier! Het water van de douche en wc liep zo de rivier in! 's Middags zijn we naar een waterval wezen kijken.

De tweede ochtend hebben we eerst een olifant gewassen! Dat was echt heel erg leuk! Met een trapje erop geklommen en toen liep dat beest de rivier in! In het Thais zeiden de mensen dan wat en dan rolde dat beest zich om, zodat je eraf viel en er weer op moest klimmen...Zelfs nog bovenop zijn rug gestaan!
Na het ontbijt hadden we een bamboo rafting. Dit was niet echt meer dan op een vlot de rivier af varen. Daarna hebben we een jungle trekking gedaan van 1,5u op de rug van een olifant. Hier zat je op zo'n soort plankje, dus dat was lang niet zo leuk als 's ochtends!
Toen nog naar de hellfire pass. Dit was de grootste pas die is uitgehakt voor de spoorweg.
Na de lunch naar de tiger temple! Hier kon je met de tijgers op de foto. Een vrijwilliger nam je dan bij de hand en zei waar je moest gaan zitten. Een andere nam alle foto's. Even verderop nog een tijger van 4 maanden de fles gegeven.
En toen het park dichtging nog gezien hoe de tijger terug in hun hokken gedreven werden door de vrijwilligers en een monnik.

De derde en laatste dag naar de Erawan watervallen geweest. Dit was een waterval met 7 levels. Elk level was erg mooi. Wij zijn helemaal tot bovenaan geklommen. Was wel erg vermoeiend maar zeker de moeite waard! Bovenaan een duik genomen bij de waterval. En toen moesten we weer snel naar beneden rennen voor de lunch, haha!

We zijn toen 's avonds afgezet in Ayuthaya. Hier was het echt benauwd.
Vanochtend een beetje op tijd opgestaan en met een tuktuk langs alle bezienswaardigheden gereden. Het fijne is dat de chauffeur ook elke keer op je wacht!
Hier waren ook weinig wolken dus ik ben een beetje verkleurd op mijn schouders. Om 16u hadden we de trein naar Lop Buri.Hier staat een tempel waar heel veel apen bij zitten. Die hebben we net zonnebloempitten gevoerd. En nu wachten we op onze trein naar Phitsanoluk, die komt om 22.36. Vanuit daar nemen we dan om 3u vannacht een bus naar Sukhothai waar we een nacht geboekt hebben, maar waarschijnlijk iets langer blijven... Dus we kunnen de wedstrijd vanavond helaas niet volgen! En we hebben dan nog een open bus ticket naar Chiang Mai en vanuit daar regelen we dus weer iets nieuws!

Zo dat was het weer allemaal! Het is een heel verhaal geworden! Maar we zijn weer bij met vertellen! We zijn hier nog niet eens een week en we hebben nu al zoveel gedaan! Maar er komt nog heel veel meer!!!

Gegroet!

• 21 Juni 2008 - 13:54

Hansje:

Weejo!

Ook nog een stukje van mij!
    Als je naar www.mamtours.com gaat kun je ongeveer zien wat we gedaan hebben!

kijk maar bij;

River Kwai Trekking 3 days 2 nights.

Dat is ongeveer ons programma geweest maar dan nog net iets drukker!

Groetjes uit een prachtig Lop Buri (Monkey Town) ;-)

• 21 Juni 2008 - 14:36

Ellen:

Hey
    Van Marion ook het e.e.a.
    gehoord ,sjiek wat jullie allemaal zien en meemaken.Mooie foto s!
    Tot het volgende berichtje kus Ellen.

• 21 Juni 2008 - 20:23

Mark En Kim:

Hallo,

Leuk om wat te lezen over thaliland. Een aantal dingen komen ons zeer bekend voor.
    Geniet ervan en we horen jullie verhalen nog wel.

groetjes....

• 22 Juni 2008 - 12:22

Toon & Truus:

Good Mornin
    Hee, wat leuk wat jullie daar allemaal doen.
    veel herkenbare dingen.
    gaan jullie in Sukothai fietsen huren of een brommertje,want de oude koningsstad is best een uitgestrekt gebied.
    Heel veel plezier nog en geniet er maar van.
    Nog bedankt voor jullie kaart en tot ziens of schrijfs.

• 24 Juni 2008 - 18:04

Monique:

leuk om zo met jullie mee te reizen op afstand dan veel plezier nog groetjes