Quetzaltenango - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Loes Osch - WaarBenJij.nu Quetzaltenango - Reisverslag uit Quetzaltenango, Guatemala van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Quetzaltenango

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

18 Oktober 2015 | Guatemala, Quetzaltenango

Woensdag 14 okt.
Om 6.30 zitten we klaar. Om 7.15 komt de shuttle pas. Buiten Quetzaltenango overstappen en dan naar ons volgend hotel. Casa dona mercedes. Tegenover 'La casa de los tiempos'. Josan komt ons ook al begroeten! Leuk om elkaar nu in het echt te zien!
Even settelen, wat ontbeten en dan vertelt Josan over hoe ze hier terecht is gekomen en wat ze allemaal gedaan heeft. 's Middags bekijken we de straatjes rondom ons hotel en het parque de Centroamerica. We bezoeken het kleine museo de Historia natural. We liggen 's avonds weer op tijd in bed.
De volgende dag bekijken we de film/documentaire van het oude schooltje. 's Middags bezoeken we het nieuwe schoolgebouw. Hierheen is ook het geld van mama's crematie gegaan. Het is een school voor kinderen die te oud zijn om naar de publieke school te gaan maar toch graag willen leren. 's Ochtends werken de meeste kinderen en 's middags kunnen ze dan hier naar school. De scholen hebben bijna vakantie in Guatemala, dat is van vroeger uit zo, zodat de kinderen konden helpen met koffiebonen plukken. In het begin zijn de kinderen wat verlegen, maar als ze pauze hebben, komen ze los. Stef voetbalt met ze en Mirthe spreekt wat Spaans met de meisjes. Het is een mooie middag!
Het geld dat we mee hebben gekregen van A Djambo en Mirthe's verjaardag, gaat naar educatieve tassen voor een schooltje in Chiabal. Met deze tassen kunnen de kinderen een frisse start maken komend schooljaar! Ze zoeken nog meer donaties om voor elk kind een tas te kunnen samenstellen. Voor meer informatie, neem contact op met ons!
Vrijdag worden we om 9u opgehaald voor de hotsprings Fuentes Georginas! Een hele mooie tocht door de bergen, brengt ons bij de bronnen. Het water is lekker warm! Dichter bij de bron zelfs heet! Het regent dus het is wel lekker om in het warme water te zitten. We worden er lekker slaperig van en doen de rest van de dag ook rustig aan. Morgen een lange reisdag naar San Cristobal de las casas, Mexico!