Panajachel, Lago de Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Loes Osch - WaarBenJij.nu Panajachel, Lago de Atitlan - Reisverslag uit Panajachel, Guatemala van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Panajachel, Lago de Atitlan

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

15 Oktober 2015 | Guatemala, Panajachel

Zondag 11 okt.
Met de shuttlebus van Antigua naar de markt in Chichicastenango. Ik zit voorin in het midden opgevouwen. Niet heel erg comfortabel...
Eenmaal aangekomen zetten we onze backpack weg bij een toeristen bureautje. We besluiten om een gids te nemen. Hij vertelt over de markt, de kerken, de maya's en de begraafplaats. Vooral de begraafplaats is heel erg indrukwekkend! Heel kleurrijk! De markt is vooral druk, overal hebben we amigo's die 'good price for you' hebben. We letten goed op onze spullen en de gids vertelt ons bij welke kraampjes we echte handmade producten krijgen. Mirthe en ik kopen allebei een doek. Stef koopt niets. Maar die had wel in Antigua al zijn eerste souverniertje!
We eten nog wat, hadden ook nog niet ontbeten en dan wachten we op de shuttle naar Panajachel.
Nu zitten we beter, met z'n drietjes op de achterste bank. Onderweg komen we nog in een stoet van een politieke partij terecht, wat de rit ongeveer verdubbeld qua tijd! Een heel mooi uitzicht op het meer op de weg hiernaartoe. Jammer dat mijn fototoestel zat opgeborgen...
We hebben een mooi hotel in een rustig straatje maar wel vlakbij de hoofdstraat. Even settelen en dan wat eten. Na het eten zijn alle toeristen bureautjes al dicht.. Hopen dat we morgen nog een tour kunnen boeken!
Om 7u, voor het ontbijt nog even gaan kijken, maar nog niks is open. Dan maar eerst ontbijten. Toast, homemade bananenbrood, fruit. Lekker hoor!
Om half 9 staan we weer bij een toeristen bureautje. Ze belt snel op en we kunnen nog met de tour van half 9 mee.
We bezoeken 4 dorpjes aan het meer. San Marcos, San Juan, San Pedro en Santiago de Atitlan. Stuk voor stuk, mooie maar verschillende dorpjes!
Helaas ben ik er niet zo goed aan en moet ik af en toe naar de wc rennen...
Als we weer terug zijn, gaan Mirthe en Stef de vulkaanbeklimming voor morgen regelen en even pinnen. Ik ga terug naar het hotel, mijn ors opzoeken.
De bank is helaas dicht, een feestdag. Gelukkig kunnen we de tour ook met dollars betalen. Hierna nog even wat eten. Een lichte maaltijd vis en groenten. Ik lig al vroeg te slapen, maar word 's nachts heel vaak wakker om naar de wc te rennen. Ik besluit de volgende dag niet mee te gaan, voel me helaas erg slap. Mirthe en Stef gaan wel. Mirthe tot halverwege de vulkaan, ze is ook niet helemaal fit. Stef loopt wel met de gids helemaal tot boven. Ik heb ondertussen wat diarreeremmers gehad, even filmpje gekeken, wat gelopen, wat gelezen. Toch maar wat gegeten en gelukkig gaat het steeds beter. Hopelijk gaat het zo door! Morgen gaan we met de shuttle naar Quetzaltenango. Daar zullen we Josan treffen en zal zij met ons een project bezoeken. Volgende keer weer meer!

  • 15 Oktober 2015 - 21:45

    Gerda Evers:

    Beterschap hoop dat jullie snel weer fit zijn.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Panajachel

Guatemala

Rondreis met mijn broertje en zusje door Guatemala, Mexico, Belize

Recente Reisverslagen:

02 November 2015

Antigua

02 November 2015

Semuc Champey

02 November 2015

Rio Dulce

25 Oktober 2015

Caye Caulker, Belize. Simply unbelizeble

24 Oktober 2015

Flores/Tikal
Loes

Actief sinds 03 Juni 2008
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 101588

Voorgaande reizen:

08 Oktober 2015 - 02 November 2015

Guatemala

24 Augustus 2014 - 16 September 2014

Rondreis Canada

02 Oktober 2010 - 05 Oktober 2010

Edinburgh

20 September 2010 - 29 September 2010

Florida

14 Juni 2008 - 11 Juli 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: