Vancouver dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Loes Osch - WaarBenJij.nu Vancouver dag 2 - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Vancouver dag 2

Door: Loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

25 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

We zijn alweer vroeg wakker... Toch nog een beetje wennen aan het tijdsverschil...

Om 8u zijn we de deur uit, eerst maar eens even ontbijten. Na het ontbijt lopen we naa de haven, Burrard Inlet. We lopen de waterkant vanaf Stanley park naar Canada Place af. We kijken even bij de watervliegtuigen die hier opstijgen en landen. Bij Canada Place ligt een Disney Cruise schip. Hierna lopen we door richting Gastown. We zien hudson house, de stoomklok en gassy jack. Hier lunchen we en gaan dan de stad van boven bekijken in de Harbour Centre Lookout. Hier mogen we 's avonds nog een keer naar boven voor Vancouver By Night!
Als we weer beneden komen lopen we richting de stadions. We lopen tussen de stadions BC Place van FC Whitecaps / The Lions (rugby) en GM Place van de Canucks (ijshockey) door. Even uitrusten op een bankje aan False Creek. Hier ligt Science World en Olympic Village.
Als we uitgerust zijn, lopen we weer over de seawall verder. Nu langs False Creek richting de brug naar Granville Island. We stoppen nog bij Engine 374, een stoomtrein. Dan de brug over. Hier verkijken we ons op de plattegrond, de brug gaat er een flink stuk overheen! Pfff en we hebben al zoveel gelopen vandaag!
Eenmaal op granville island, is er in de brouwerij geen plaats. We lopen verder naar de Public Market. Hier kopen we wat fruit en wat drinken wat we lekker aan een tafeltje opeten en drinken. Richting de museums gaan we niet meer halen, die sluiten om 17u. We lopen terug naar de winkelstraat en zoeken hier een cafeetje om wat te drinken tijdens het wachten tot het donker wordt.
Als de zon bijna onder is, lopen we weer naar de Harbour Centre Lookout en aanschouwen Vancouver By Night.
Hierna op zoek naar een restaurant. Na het eten snel naar de hotelkamer. Het is 22.30 als we terug zijn en we slapen dus ook snel!