Caye Caulker, Belize. Simply unbelizeble - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Loes Osch - WaarBenJij.nu Caye Caulker, Belize. Simply unbelizeble - Reisverslag uit Caye Caulker, Belize van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Caye Caulker, Belize. Simply unbelizeble

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

25 Oktober 2015 | Belize, Caye Caulker

Vrijdag 23 oktober
Welkom in Tropical Paradise, Caye Caulker, Belize!
Wat zijn de mensen hier aardig en behulpzaam! En ik kan ze verstaan! De meeste tijd dan, soms is het een beetje teveel ya man-dialect. Maar wel een heerlijk sfeertje!
Nadat we zijn aangekomen, al snel gaan pinnen en lunchen, een heerlijke burrito met garnalen voor mij en een cheeseburger voor Mirthe en Stef. We lopen wat over het eiland, het is echt prachtig! Terug bij het hotel, boeken we een dagje snorkelen voor morgen. 's Avonds lekker gegeten, maar me ook geërgerd aan een stel luidruchtige, asociale Amerikanen. Wat kunnen die mensen onbeleefd zijn...
Na het eten zijn we al snel gaan slapen, we zijn kapot van een lange dag!
De volgende dag zijn we natuurlijk weer vroeg wakker, maar we hoeven niet te haasten, de tour start pas om 10.30 Ruim tijd om nog even lekker te ontbijten, grilled sandwich with cheese and banana, yumyum! Lekker! Het leven is hier wel duur, komen niet uit met het bedrag wat we gisteren gepind hadden, dus moeten straks nog een keer pinnen. Ach ja beter twee keer pinnen dan met heel veel geld blijven zitten!
Onze gids heet Ninja en we zijn de enige drie! Prive-tourtje dus! Eerst varen we naar een plek waar we grote schildpadden kunnen zien zwemmen! Het is even wennen aan de snorkel en zwemvliezen! Op de bodem zwemmen grote roggen! Heel gaaf! Hierna varen we verder naar een plek waar we langs het koraal kunnen zwemmen. Hier gaat de gids ons voor, het is ongeveer 40 min zwemmen totaal. Het is er druk en iedereen probeert bij zijn gids te blijven. De gids laat ook nog een grot zien onder water maar niemand van ons durft er door. Hij pakt ook nog een zeester van de bodem, dat voelt wel raar aan op je hand, het kietelt en het lijkt alsof hij zich aan je vastzuigt. Hier eten we ook onze lunch, stef een kipburger, mirthe iets vegetarisch en ik een visburger. Wat we niet opeten gaat naar de vissen. De volgende plek is er een met haaien! Je moet snel in het water zijn,want de haaien blijven alleen bij de boot als ze gevoerdworden. Het is wel even spannend maar de haaien hebben echt geen interesse in ons. De gids pakt ook nog een haai om ons te laten voelen. De huid is als schuurpapier maar je kunt hem wel een beetje induwen, het is niet hard. Al snel zijn de haaien weer weg, naar een volgende boot. Op de volgende plek zoekt de gids naar zeekoeien, maar ze laten zich niet zien. Dan gaan we nog even naar een plek waar we zelf langs het koraal kunnen zwemmen. Wat is het toch mooi onder water! Op de terugweg nog even naar zeekoeien gezocht, de gids had er wel een gezien, maar we waren te laat met alle spullen weer aantrekken, hij was alweer weg.
Eenmaal terug in ons hotel en na de douche zien we dat we toch wel wat verbrand zijn... vooral stef en ik. Oei oei... had ik nu toch maar een t-shirt aangedaan in het water. Stom van me! Flink de after-sun erop dan maar. Gelukkig is het vooral mijn rug en billen, anders had ik de backpack niet meer kunnen tillen!
's Avonds een heerlijke kreeft van de bbq gegeten, in de hotelkamer nog een potje duizenden en dan gaan we weer lekker slapen.
's Zondag rustdag! Stef is al vroeg wakker, gaat naar de zonsopgang kijken maar het is bewolkt. We dutten nog wat, totdat we honger krijgen. We eten weer een lekkere grilled sandwich cheese and pineapple dit keer. Mirthe en ik gaan even winkelen hierna. Souvenirs kopen! Eenmaal terug, het laatste hotel in Antigua geboekt, wat gelezen, een middagdutje gedaan en nu lekker aan het water dit verhaaltje schrijven. Het waait wat waardoor het niet zo warm aanvoelt. In de schaduw is het goed te doen. Vanmiddag hopen we nog de zonsondergang te zien, nog een keer lekker te eten en morgen verlaten we dit prachtige plekje weer! We moeten de boot van 8u hebben, kunnen we na de zonsopkomst, onze tas inpakken en zelfs nog ontbijten! Wat een luxe hier! O ja! Toen we vrijdag even aan het strand hebben gezeten, zagen we dolfijnen! Het was heel zeldzaam dat ze zo dichtbij land kwamen, zelfs de receptioniste kwam ervoor naar buiten!