Flores/Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Loes Osch - WaarBenJij.nu Flores/Tikal - Reisverslag uit Flores, Guatemala van Loes Osch - WaarBenJij.nu

Flores/Tikal

Door: loes

Blijf op de hoogte en volg Loes

24 Oktober 2015 | Guatemala, Flores

Woensdag 21 oktober.
Pfff Palenque naar Flores.... Niet doen, haha! Tenzij je houdt van lokale busritten op onverharde wegen... Maar goed, eerst met een shuttlebus naar de grens. Een stempel voor Mexico uit, we hoefden niks te betalen (is pas als je langer dan 7 dagen in het land bent). De grens is een rivier, die gingen we per boot (lancha) over. Dan een lokale bus naar Flores. Echt geen pretje. Eenmaal aangekomen meteen een tour geboekt en ook nog de andere shuttles van onze reis. Is dat ook meteen geregeld. Stef heeft nog even flink onderhandeld, haha! De rest van de dag niet meer veel gedaan.
De volgende dag om 2u op. We gaan naar Tikal! De zonsopgang bekijken vanaf een tempel! We hebben een hele leuke gids! We zien tarantula's, brulapen, spidermonkey's. Als we aankomen is het een heldere hemel met heel veel mooie sterren, als het langzaam licht wordt, vormt er wat meer mist boven de jungle dus we zien de zon helaas niet maar evengoed is het heel mooi om het licht te zien worden en de dieren in de jungle te horen ontwaken! Hierna nog een rondleiding verder gehad en op plaatsen gekomen in het park die je alleen met gids mag bezoeken. Een zeer bijzondere ervaring! Om 12.30 zijn we ongeveer terug, we lopen 's middags nog wat door het stadje, eten een ijsje, hangen wat in de hotelkamer en eten nog een lekkere maaltijd en dan gaan al snel de luikjes weer toe...
Vrijdag 23 oktober
Vandaag om 4u de wekker, 5u de shuttlebus naar Caye Caulker, Belize. De grensovergang gaat weer soepel, hoeven niet te betalen en om 12.00 zitten we in Tropical Paradise, Caye Caulker! Daarover de volgende keer meer!